Wat een jaar!
De werkzaamheden aan de Suurhoffbrug zijn afgerond. Het werk leverde veel hoogtepunten op. Het transport van de nieuwe brug door nachtelijk Rotterdam, waarvan de beelden de hele wereld overgingen. Daarna de spannende passage van de Harmsenbrug, de plaatsing in de A15 (de 'touchdown') en natuurlijk in de zomer de innovatieve renovatie met lijm en bouten.
De afgelopen weken hebben we nog een aantal werkzaamheden uitgevoerd. Zo staan er nieuwe bomen naast de brug. Eerder zijn er al nieuwe bomen geplant op 4 locaties op de Maasvlakte, onder andere bij de vogelkijkhut. Ook hebben we in de boogbrug een plaquette teruggeplaatst die verwijst naar de naamgever van de brug, oud-minister Ko Suurhoff. Alles om de brug en de omgeving zo netjes mogelijk achter te laten. In januari voeren we nog enkele afrondende werkzaamheden uit naast de brug en werken we met een kleiner groepje door aan de afronding van de dossiers, zodat de brug de komende jaren goed onderhouden kan worden.
De keet is inmiddels weg. Ook de meeste projectmedewerkers van de aannemer en Rijkswaterstaat zijn vertrokken. Dit is dan ook de laatste nieuwsbrief die u van ons ontvangt. Omstreeks 2030 komt er op deze plek een nieuwe verbinding. De intentie is dat de nieuwe boogbrug onderdeel is van deze nieuwe verbinding.
Vanuit Rijkswaterstaat en aannemer STIPT willen we iedereen in de omgeving bedanken voor het begrip en voor de medewerking aan deze gigantische klus. Samen hebben we ervoor gezorgd dat de Maasvlakte en Oostvoorne goed bereikbaar blijven!
Henk Meuldijk, projectmanager Rijkswaterstaat
Cor Boss, projectmanager STIPT (een combinatie van Hollandia Infra, BESIX, Mobilis TBI, Dura Vermeer)